IMAP har sedan 2015 genomfört 57 transaktioner inom konsument- och detaljhandelssektorn

Konsument- & detaljhandel


Företag inom konsumentprodukter måste ständigt anpassa sig efter människors förändringar i livsstil och smak, samtidigt som de måste kunna erbjuda en produkt som överträffar kundens förväntningar. Företagen strävar efter att ta långsiktiga marknadspositioner i den digitala tidsåldern, samtidigt som de drar nytta av storlek och geografi, detta styr strategiska beslut samt M&A-aktivitet. Detaljhandeln har länge ansetts vara en konsoliderad bransch på många traditionella marknader men företagen står idag inför små nya aktörer och nya hot som till exempel att konsumenten handlar direkt från tillverkaren.

Delsektorer vi täcker inom konsument- och detaljhandel:

  • Textilier & kläder
  • Personliga produkter och personlig vård
  • Hushållsprodukter, vitvaror och inredning
  • Fritidsprodukter
  • Sportartiklar
  • Personliga tjänster
  • Mat och läkemedel
  • Diversifierad detaljhandel
  • Kläder & accessoarer
  • Djurprodukter, vård & mat
  • Hotell, logi och kryssningsaktörer
  • Restauranger & barer
  • Kasinon och spelprodukter, faciliteter och tjänster
  • Fritids- och rekreationsanläggningar, tjänster och produkter
  • TV- och underhållning